Konfirmationsläger 2025

Är du 15 år eller äldre och vill konfirmera dig? Kom till Lysestrand! Våra konfirmationsläger är tre veckor, plus ett förläger i maj. Under lägret blandas scoutaktiviteter med konfirmationsundervisning. Första veckan bor man inomhus i vår konfirmandbostad Flat. Under dessa tio dagar har man mycket undervisning, men också andra aktiviteter emellan. Det kan vara hajker, utflykter, tävlingar, lekar och så bad förstås.

ANMÄL DIG HÄR!

Under veckan efter flyttar konfirmanderna ner till Lysestrands lägeräng för en veckas läger i det fria. Då ligger betoningen på lägerliv och man har färre undervisningstimmar. På lägerängen pågår dessutom samtidigt ett annat läger med äventyr- och utmanarscouter. Vissa gemensamma förekommer såklart! Under sista veckan på konfirmationslägret flyttar man åter in på Flat och ägnar sig mer åt undervisning igen, med betoning på förberedelser inför konfirmationen och redovisningen man ska göra under denna.

Klädsel under konfirmationen är scoutskjorta, Sverige-halsduk och mörkblå byxor/kjol. Om du ska på konfirmationsläger kan det därför vara bra att ha med sig två scoutskjortor, för att en säkert ska vara ren och struken till konfirmationen.

Konfirmationen sker i Lyse kyrka, om det är vackert väder är vi utomhus i ruinen av gamla kyrkan strax intill Lyse kyrka. Den helgen är dina närmaste släktingar välkomna att delta från fredagen till utryckningen på söndag.

Konfirmationshelgen är en mycket uppskattad helg med mycket god mat och trevligt umgänge som är speciellt anordnad för att familjen skall kunna bo och äta på Lysestrand.

Datum 23 juni – 14 juli 2024
22 juni – 13 juli 2025
Förläger datum 9 – 12 maj 2024
29 maj – 1 juni 2025