Ledare på Lysestrand

Om uppdraget
Varje sommar bedriver Lysestrand läger för scouter mellan åldrarna 12- 18 år. Hit åker scouter utan sin kår, antingen med en kompis eller själva för att hitta nya kompisar. Vi är alltid intresserade av att fler scoutledare engagerar sig i vår verksamhet. Du kommer jobba i ett ledarteam med ca 10- 15 andra ledare, där två av ledarna kommer ha det övergripande ansvaret.

Om erbjudandet
Lysestrand erbjuder dig en rolig och lärorik vecka där du både kommer få utveckla dig själv som ledare och som del i en grupp. Det kommer finnas stora möjligheter för ledarteamet att forma lägret som ni vill och du kommer kunna använda din kreativitet och testa nya idéer.

På Lysestrand finns stora möjligheter att anordna ett riktigt bra sommarläger. Gullmarsfjorden och badplats finns ett stenkast från lägerplatsen. I närheten finns många fina hajkleder och dagsutflyktsmål som exempelvis Lysekil eller naturreservatet Stångehuvud. Lysestrand står för mat och logi samt reseersättning.

Egenskaper och erfarenheter
Vi söker dig som är intresserad av att jobba med ungdomar, erfarenhet är självklart bra men inget krav. Vi ser fördelar med att mixa ledarteamet med både erfarna och oerfarna ledare. Du ska självklart tycka om att vistas i naturen och vi ser gärna att du är scout. Att vara ledare och anordna läger kräver att du har lätt för att arbeta i grupp, är flexibel och arbetar lösningsfokuserat.

Uppgifter att lämna in
Fyll i  intresseanmälan nedan så kontaktar vi dig därefter.

alder-aventyrare alder-utmanare